El bloc dels docents del s.XXI

Aquest bloc neix per la necessitat de canviar la metodologia a les aules per treballar per competències bàsiques i per garantir l'aprenentatge significatiu dels nostres alumnes. Teòrics i polítics parlen d'educació però nosaltres volem conèixer les experiències dels docents ja que, a la fi, són els vertaders experts que viuen el dia a dia a l'aula i són els que perceben els resultats. Tothom té cabuda aquí, des d'aquells docents més innovadors, fins a aquells que afronten aquest canvi com l'escalada d'una muntanya.Per participar-hi contacteu amb gosanje@gmail.com

Per treballar la Prehistòria: un repte

diumenge, 27 de març del 2011

He començat a treballar la història amb els meus alumnes però, abans de començar, em vaig plantejar que seria avorrit tornar a llegir la informació del llibre, aprendre les característiques de les diferents civilitzacions i fer un examen.

Per això, vaig començar posant-los un vídeo de National Geographic on, a partir de l'esquelet d'un Australopitecus i, sobretot, del seu crani, vaig plantejar als alumnes el repte de fer en paper continu, als nostres avantpassats de la Prehistòria a grandària real.

Així, tot i que al principi alguns no estaven molt interessats, en començar a treballar es varen motivar i varen mostrar-se cada vegada més crítics i perfeccionistes amb les seves produccions. Per donar-li major realisme, varen posar cordes, teles i pel de veritat.

La meva satisfacció més gran va ser quan, al segon dia de treball, va arribar l'hora del pati i vaig donar permís per deixar la feina, i alguns alumnes agafaren l'entrepà i continuaren treballant mentre esmorzaven.

Si voleu veure més activitats d'aquest grup, podeu visitar el bloc: http://6acervantes.blogspot.com/